»nova Mona Liza svoj subjekt upodablja v njenih mlajših letih«
»V Leccu imamo zares popoln dokaz.«
»Glede na njeno poznavanje geologije in italijanske pokrajine, zlasti krajev, po katerih je potoval Leonardo in bi lahko ustrezali gorati pokrajini Mone Lize, niti za hip ne dvomim o teoriji Ann Pizzorusso.«
»Umetnostni zgodovinarji bodo sicer rekli, da je Leonardo vedno vključeval tudi svojo domišljijo, ampak to sliko lahko pokažete vsakemu geologu na sveto in bodo prepoznali to, kar jaz v Leccu.«
»Mono Lizo prerezali na pol, nato pa polovico shranili v Louvru in polovico v Britanskem muzeju. Menite, da bi ljudje na ta način lahko cenili lepoto umetnine?«
»Umetnostni zgodovinarji ugibajo, kje bi lahko nastala Mona Liza, in ko vidijo most, domnevajo, da so našli odgovor. Pizzorusso pa je identificirala lokacijo, jo podprla z Leonardovo prisotnostjo, geološkimi spoznanji in seveda mostom.«
»Liza Marijina je še enkrat dokazala, kako močno in natančno občuti jezo generacije, ki na videz noče odrasti, čeprav ji je vse kristalno jasno. V liku Eve s svojo neizprosno neposrednostjo in jebivetrstvom 'ubija' in 'kolje' vse okrog sebe, obenem pa v njej začutimo strah, negotovost in globoko hrepenenje.«
»Dekleta in mlade žene, ki jih je med letoma 1928 do 1934 upodabljal Trstenjak, so nošo nosile šekot vsakdanje oblačilo, čeprav so se določeni elementi noše že opuščali.«
»Naj gre za pest frnikol, čopičev, plastično igračo ali staro kolebnico, v vpadljivo osvetljenih konstrukcijah postajajo vsi avtonomni subjekti.«
»Iz Rima sem se leta 2016 vrnila, da doma tudi ostanem. A če bi ostala v Ljubljani, verjetno ne bi pisala tretjega dela, Bruselj pa je nov vir novega navdiha in tvori tudi trilogijo mojega profesionalnega življenja.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju